Tips & tricks LICENȚĂ!

 
Maine începe al doilea semestru pentru majoritatea dintre noi, iar pentru multe persoane acesta este anul terminal, an în care pe lângă ultima sesiune din vară trebuie prezentată și o lucrare de licență.
 
Astăzi vă scriu câteva informații pe care și eu la rândul meu le-am descoperit anul trecut pe vremea aceasta când îmi luasem inima în dinți și trebuia să încep scrisul lucrării. Da, știu sentimentul acela cum că nu ai chef și că ai altceva mai bun de făcut, dar și lucrarea trebuie scrisă de cineva.
 
 
 
Așadar voi puncta câteva etape esențiale în construirea lucrării de licență, cum ar fi: STRUCTURA, PLANIFICAREA, MOTIVAȚIA.
 
1.STRUCTURA
Practic cea mai importantă etapă în scrierea unei lucrări de licență. La majoritatea structura este aceeași, aceasta poate diferi de la o facultate la alta cu mici modificări.
Cred că fiecare facultate are un pdf ce se poate găsi pe site-ul facultății, mai precis un ghid de elaborare a unei lucrări ce îl puteți descărca și analiza cerințele. De regulă o lucrare ar fi structurată pe 4 - 5 capitole + introducerea, concluziile, anexe, bibliografie. Fiecare capitol ar trebui să fie structurat în mai multe subcapitole, fiind în concordanță cu tema lucrării.
 
Tema ar trebui aleasă cu ajutorul profesorului coordonator și pe baza acesteia ar trebui construit un cuprins clar și bine delimitat. Capitolul 1 ar cuprinde noțiunile teoretice ale temei cu trimitere la autorii ce au adus explicații conceptelor, apoi la capitolul 2 se notează toate elementele ce descriu firma. CE FIRMĂ? Ei bine, lucrarea trebuie să aibă și o parte aplicată, o parte ce are la bază documentarea voastră, studiu, chestionar, o metodă prin care tema propusă poate fi aplicată la nivelul unei companii. Firma este aleasă de către voi atât cât cei din companie vă pot oferi date, informații economice - financiare ce vă sunt de ajutor pe parcurs. (shssst până în acest moment ar trebui știută tema și firma, dar și cuprinsul. Dacă nu atunci hai să ne grăbim puțin)
Capitolul 3 cuprinde partea aplicată, iar ultimul capitol ar cuprinde partea de recomandări și sugestii de îmbunătățire.
 
La partea de structurare poate fi vorba și de modul de lucru, astfel deschide un folder în pc cu numele LICENȚĂ, apoi fă alte câteva foldere ca cele de mai jos.
 
 

Așa vă va face să vă organizați și să nu stați să căutați de fiecare anumite informații. Pe mine m-a ajutat foarte mult. Un alt sfat ar fi să vă faceți încă de pe acum și coperta, felul cum va arăta în pagină, vă motivează să credeți că primul pas este deja făcut. De la început țineți cont de toate regulile de tehnoredactare a lucrării, font, margini, diacritice, alinierea textului, dar și reguli de citare. (Dacă vă interesează și partea asta tehnică îmi sugerați și vorbim într-o altă postare).
 
2. PLANIFICAREA
Esențială ea joacă rol important în gestionarea timpului. În primul râd ne setăm primul obiectiv. - SĂ TERMIN LICENȚA PÂNĂ LA FINALUL LUNII MAI - deci avem 3 luni la dispoziție, 13 week- end-uri ( 13/4=3,25 aproximativ 3 săptămâni pentru fiecare capitol, însă capitolul 2 este cel în care  te-ai putea încadra în 2 week-end-uri).
 
Așadar pe parcursul săptămânii ne documentăm la bibliotecă, site-uri, profesor, iar la final de săptămână punem cap la cap informațiile. Cu fiecare săptămână vei vedea progrese și asta te va motiva. Când termini un capitol să îl dai spre corectare profesorului pentru a fi sigur de eficiență. (Stai fără griji vor exista momente în care profesorul îți va comenta parcursul și îți poate sugera să ștergi tot, am pățit asta)
 
Și acum facem trecere la motivație. Cum te ți de planificare?
 
3.MOTIVAȚIA
Când ai o planificare parcă îți e greu să nu te ți de ea. Asta și e rolul ei, să te țină motivat pe parcursul perioadei. Te motivezi zilnic, mergi după cursuri la biblioteca, cauți cărțile care te-ar interesa, faci poze la capitolele de interes, ajungi acasă le descarci, a doua, a treia zi puțin cât de puțin. O să vezi că o să îți intre în reflex.
 
Motivația cea mai mare ar fi că vezi la fiecare sfârșit de săptămână rezultate concrete și asta de va motiva să continui. Plus că poți lucra de acasă, ori la bibliotecă, ori în tren, oriunde te face mai inspirat și locul unde îți dă o senzație de bine. Fă pauze, ieși afară, fă tot ce îți place, dar când lucrezi canalizează toată energia pe scris.
 
Aici și eu fericită de lucrarea mea.
 
 
Să aveți spor la scris!
 
GRAȚIELA NANU
 

Comentarii

Postări populare